Cykling-bra motion

Som ni ser sker det lite ändringar här på bloggen, det är långt ifrån klart men snart är det färdigt:)
Sitter vid min stationnära dator och pumpar musik. Hade helt glömt av hur det är att spela musik i mina riktiga högtalare eftersom jag suttit vid min bärbara dom senaste vekorna. Om en timma ska jag iväg och jobba sedan blir det att sova hos älsklingen :)
Sjukt varmt ute idag också så jag började dagen med att cykla och möta malin i ÅSAKA!! vi var svettiga som grisar när vi kom fram till skolan och väl där körde vi ett idrottspass. Duktiga tjejer (Y) älskar att cykla utomhus, det är så enkelt och härligt!
På sidan www.cykelsmart.se kan man läsa om hur bra det är med cykling. Enligt sidan skall en vuxen man på 70kg få is sif ca 2400 kcal och en kvinna på 70 kg ca 2000 kcal. En vuxen person på 70 kg förbränner ca 375 kcal på en cykeltur på endast 20 min. Det kan man knappast tro med tanke på hur underbart det är.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
emmapaananen -