fräsh, ny, samlad, glad

När livet känns fel och tankarna blir för många är det bra att man har ett sätt att slappna av på och glömma den riktiga värlen.
Alla har vi olika sätt. Mitt är att gå ut i naturen på en promenad eller jogging tur med min favorit musik i öronen.
I slutet av en sån promenad/jogging tur brukar jag ta ut mig regält. Det är som att när man tar ut sig riktigt så benen viker sig och det känns som man ska spy försvinner alla problem ut ur kroppen.
Allt dåligt som hänt runt och kring eller allt man gått runt och tänkt på försvinner, jag tycker det känns som jag renar mig själv på det som beskymmrar mig.
Har precis varit ute på en sån joggintur! Sprang dom sista 150 m så snabbt jag kunde och la mig på marken efteråt och kände mig lixom fräsh, ny, samlad, glad osv.
Är på bra humör nu och ska fortsätta träna lite till här hemma med vikter, vi hörs!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
emmapaananen -