Blåbärspaj

Har varit hemma hela dagen coh fixat och donat. Är hemma själv någr dar.
Just nu håller jag på att göra blåbärspaj som jag ska servera som efterätt sedan när jag och älskling ätit middag!
Måste fortsätta här! Här är receptet

Ingredienser:

Fyllning:


Gör så här:

Gör så här:
Blanda mjöl, socker och bakpulver. Skär smöret i bitar och tillsätt det. Häll i vattnet.
Arbeta snabbt samman degen. Låt den stå i kylskåp ca 15 min eller frysen 5 min.
Tryck ut halva degen i en pajform ca 15-20 cm i diameter.
Grädda den i 175°C i ca 8 min.
Fyll pajskalet med blåbär (går bra med både färska eller otinade frysta eller tinade frysta) och strö över socker.
Resten av degen ska sedan tryckas ut till ett lock som täcker bären. För att göra det enkelt så brukar jag ta lite deg i taget och trycka ut den och sedan pussla ihop så gott det går.
Om man vill göra det "snyggt" så kan man kavla ut degen mellan två smörpapper och sedan skära några snitt för att ångan ska kunna dunsta.
Grädda pajen i 175°C i ca 20 minuter mitt i ugnen.

Blanda mjöl, socker och bakpulver. Skär smöret i bitar och tillsätt det. Häll i vatten.
Arbeta snabbt samman degen. Låt den stå i kylskåp ca 15 min eller frysen 5 min.

Tryck ut halva degen i en pajform ca 15-20 cm i diameter.
Grädda den i 175°C i ca 8 min.

Fyll pajskalet med blåbär (går bra med både färska eller otinade frysta eller tinade frysta) och strö över socker.

Resten av degen ska sedan tryckas ut till ett lock som täcker bären. För att göra det enkelt så brukar jag ta lite deg i taget och trycka ut den och sedan pussla ihop så gott det går.

Om man vill göra det "snyggt" så kan man kavla ut degen mellan två smörpapper och sedan skära några snitt för att ångan ska kunna dunsta.
Grädda pajen i 175°C i ca 20 minuter mitt i ugnen.


Kommentarer
Postat av: 已知 Mohammedi Al-debis™

Superkul att du är med och tävlar om att bli dagens blogg :D

Om du vill öka din chans så gilla inlägget på bloglovin och gilla min fanpage på facebook:

http://facebook.com/mohammedipage

Lycka till! Ha en bra dag!



vad tycker du om Nicole Scherzinger och hennes låtar?

Kommentera i min blogg vad du tycker och ha en bra dag ! Tack!

2011-07-19 @ 19:37:07
URL: http://mohammedialdebis.blogg.se/
Postat av: johanna<3

hej! var gärna med i dagens blogg!

2011-07-19 @ 20:38:24
URL: http://johannaxxxxx.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
emmapaananen -