Nu är praktiken slut

I fredags avslutade jag min praktik.
För 6 veckor sedan så längtade jag till denna tiden men nu när denna tid väl kommit så vill jag backa bandet och spela om det.
Jag hade verkligen ingen lust att praktisera på ett ålderdomshem för 6 veckor sedan, jag kände att det skulle vara tråkigt och lite äckligt-efter allt jag hört om såna ställen- Där torkar man bara bajs osv.
Men nu har jag jag varit där och lärt mig en hel detl! Visst torkar vi bajs? Men det tänker man inte på för det är så mycket mer man gör och är med om!
Jag tycker att domma veckorna har varit otroligt roliga och lärorika. Det var nästan så jag fälde någon tår när jag gick hem vid 20.00 tiden i fredags.
Det var så många gamla som ville ha mig kvar, för dom fick jag inte gå, dom gillade mig. Jag blev så rörd av en viss tants ord.

-Åh nej det kan inte ha gått 6 veckor redan! Va fort det har gått. Va tråkigt att du måste tillbaka till skolan, det har varit så roliga att ha dig här du är så snäll och duktig! Du får lova att du kommer och hälsar på mig någon gång. Lycka till med skolan så ses vi!! Tack för allt. Så fick jag en stor kram och ett stort leende! :)

Tänk att man kan komma en människa så nära på så kort tid. Så fort jag fick tid över satte jag mig ner och pratade med henne om allt mellan himmel och jord! Hon var så himla gullig och helt klar i huuvdet. Nästan som en extra mormor.
Jag ska förmodligen sommarjobba där så då får jag träffa henne igen! Längtar dit :) heheh 
Jag skulle helt klart kunna arbeta som detta en tid efter gymnasiet men mina riktiga planer för framtiden är att vidarutbillda mig till sjuksköterska och sedan barnmorska! 

Kommentarer
Postat av: Anonym

gamlingar är söta !

2011-02-20 @ 19:23:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
emmapaananen -