En liten fågelunge

Sådär ja. Trött var jag inte någonstans vid 10 förut men somnade det gjorde jag direkt när jag la mig i sängen! Nu är jag utvilad och sitter här och tänker på att jag snart fyller 17 och om några år är det dags för mig att flyga ut ur fågelboet och klara mig själv, egen lägenhet, ekonomi och allt!

För det första tror dom flesta att jag kommer bo hemma så länge jag kan för jag är så kär i mina föräldrar och klarar mig inte utan dom, jag ber jämt om deras hjälp och behöver dom helatiden! Här är några exempel på varför jag inte skulle klara mig själv just nu.

Bor jag själv kommer det se ut som ett bombnedslag i hela lägenheten för så ser det ut i mitt rum ända tills någon annan får nog och städar upp.
När min syster bodde hemma brukade hon städa mitt rum så då var det rent ganska ofta, nu för tiden är det för det mesta stökigt förutom när mamma tagit tag i damsugaren och plockat upp alla kläder från golvet och dammat bort alla dammtussar som nästan äter upp mig!! ;) tack mamma!
Så bor jag själv kommer nog någon av mina vänner eller mamma få städa när dom kommer på besök (stackarna) hoppas jag flyttar ihop med joel som e lite ordentligare än jag! Så får han städa, eller kanske lära mig att det är dumt att vara så lat?

Sen kommer jag bara äta snabbmat eller lättlagad mat. Jag ogillar att ställa mig framför spisen och göra en god middag som tar hundra år, det är bättre med en mikro och något att värma.
För igår när jag skulle försöka koka ägg blev dom söndriga och lösa, våfflorna blev torra och hårda, när vi skulle sätta på diskmaskinen hade jag inte en aning om hur man gjorde så joel löste det! Och kaffet jag gjorde nyss smakar anus!
Jag måste verkligen ha en ordentlig kille att flytta ihop med för att kunna överleva tror jag. Joel är perfekt! Hoppas du stannar för evigt älskling ;)??

Ekonomin kommer nog inte heller fungera så bra.. Mitt studiebidrag är slut en vecka efter jag fått, det leder till att mina föräldrar får soptta ut lite pengar så jag klarar mig. Vilket är snällt av dom men ingen bra vana för mig. Jag ska ju faktiskt klara av att hålla i pengarna och lära mig hur jag ska använda dom så dom räcker hela månaden!

Nu känner jag mig lite orolig.. Vilken tur att det är några år kvar innan jag måste sköta mitt eget liv. För jag är fortfarande en lite fågelunge som inte lärt sig flyga ännu!!
Det är nog inte att jag inte kan, jag vill nog bara inte flyga ännu för jag har det så bra hemma, älskar att vara lite bortskämd!

Kommentarer
Postat av: Anonym

du är inte ensam om att känna dig så liten ;)

2011-02-16 @ 15:57:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
emmapaananen -