Motivation och resultat

mini  ([email protected]) om Out for a walk:
Hej!
Jag kör löpträning varje dag i 20 min.Ibland intervaller och ibland låg intensiv träning.
Jag ser resultat på magen men när det går för sakta så tappar jag motivation.
Hur borde jag träna för att inte tappa motivation och för att se resultat snabbare?
hej! Tack! Jag har försökt svara på dina frågor här.
Man tappar lätt motivationen om man tränar och har tråkigt, träna ska vara kul och en grej du vill göra. Jag har väldigt svårt för att hitta motivation när jag tränar ensam, därför kan jag ge som råd att du hittar någon att träna med så ni kan puscha och motivera varandra.
Däremot så kan man inte vara motiverad varje gång man ska träna utan man måste ibland tvinga sig själv. Men genom att ha ett mål, en förebild, gör träningen enklare för då har du något att sträva emot.
Alla träning ger resultat men det är inte alltid det syns för du stärker kroppen inifrån- Men att se resultat tar ofta en tid det är så det är. Men om du vill se resultat lite snabbare får du får helt enkelt träna lite hårdare och tänka mer på kosten. Håll in på salt, fett och socker.
Ett råd är att variera gärna din träning, du kanske kommer på något annat du kan göra istället för att springa varje dag. Genom att bara variera musiken du lyssnar på när du tränar eller variera ställe att springa på kan gör att träningen inte blir så enformig utan lite roligare.
Hoppas detta ger dig någon hjälp! Och lycka til
Hej!
Jag kör löpträning varje dag i 20 min.Ibland intervaller och ibland låg intensiv träning.
Jag ser resultat på magen men när det går för sakta så tappar jag motivation.
Hur borde jag träna för att inte tappa motivation och för att se resultat snabbare?

hej! Tack! Jag har försökt svara på dina frågor här.
Man tappar lätt motivationen om man tränar och har tråkigt, träna ska vara kul och en grej du vill göra. Jag har väldigt svårt för att hitta motivation när jag tränar ensam, därför kan jag ge som råd att du hittar någon att träna med så ni kan puscha och motivera varandra.
För man kan inte vara motiverad varje gång man ska träna utan man måste ibland tvinga sig själv. Men genom att ha ett mål, en förebild, gör träningen enklare för då har du något att sträva emot.
Alla träning ger resultat men det syns inte i början för det tar ett tag att se resultaten på kroppen, det är tvär så det är.
Men genom att träna lite hårdare och tänka mer på vad du stoppar i dig ger resultat snabbare (Ät inte för mycket salt, fett och socker.)
Ett råd är att variera gärna din träning. Du kanske kommer på någon annan träningsform du kan göra istället för att springa varje dag. Genom att bara variera musiken du lyssnar på när du tränar eller variera ställe att springa på kan gör att träningen inte blir så enformig utan lite roligare.
Du kan ju även lägga till lite enkel styrketräning som du kan göra efter du varit ute och sprungit. Armhövningar, knäböj, utfall, sittups osv :)

Hoppas mina svar ger dig någon hjälp! lycka till

Kommentarer
Postat av: mini

tack så mycket! Ja det var till stor hjälp. Jag fick motivation till att träna bara av att läsa din blogg! :)

2011-08-10 @ 12:03:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
emmapaananen -