Kanelbullensdag

Idag är det inte vilken måndag som helst... Idag e det kanelbullensdag. Blev bjuden på kanelbullar i skolan hoppas jag får någon när jag kommer hem också!

Ska i alla fall till Sandras Mormor snart och äta sedan blir det träning. Ikväll ska jag försöka hinna med att intervjua min mormor till svenska arbetet som ska vara innlämmnat snart! Hinner inte blogga så mycket nu när det är så mycket som ska göras i skolan.
Alla ska baka mycket bullar idag i alla fall! Puss :*

Recept på kanelbullar
50g jäst för söta degar
150 g smör
5 dl mjälk
1 tsk salt
1 dl stösocker
1 ½ tsk stött kardemumma
14 – 15 dl vetemjöl

Fyllning
150 g rumsvarmt smör
¾ dl strösocker
1 msk mald kanel

Garnering:
1 uppvispat ägg
pärlsocker

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
emmapaananen -