Kvällstankar

Det jag hör glömmer jag, det jag ser minns jag, det jag gör det kan jag...

Det är bara väl att lögnen finns. För tänk om allt man hörde var sant? Så mycket skit snack, och ty så mycket lögner det finns som sprider sig mellan folk som har brist på nödvändiga samtalsämnen under sin fritid. Man ska ta reda på sanningen och inte alltid tro på vindens sus. För vad vill du själv att folk ska tro om dig? sanningen eller lögnen?..

Så mycket dumt folk gör som sätter sig som fastklistrat i ditt minne och du har ingen lösning som gör att limmet släpper. Människor lämnar fotavtryck med både bra och dåliga minnen. Det är något man får acceptera-livet är inte alltid en dans på rosor och när du trampar på en tagg får du alltid ett ärr.
Tänkt på att dina ogenomtänkta handlingar och meningar kan såra någon, precis som folk kan såra dig.
Men glömm inte av att- Ibland kanske du har förtjänat en människas hat på grund av något du gjort?

Sätt dig ner och fråga dig ibland, på fullaste allvar om de människor som du umgås med lyfter dig eller drar ner dig?
Du kommer upptäcka att den personen du kanske litar mest på bedrar dig och inte alls visar respekt. Då är den personen inte värd dig- såna är bara att kasta bort
Du kommer också märka att det är bara under nattens mörker som man kan se sjärnorna-det är dom riktiga vännerna som lyser och hjälper dig genom nattens mörker, med dom slipper du vandra ensam.
Lär dig att du ska göra dig av med det onda och ta för dig av det goda. För du får inte mer än du förtjänar, det handlar om att ge för att kunna få, och att skapa lycka hos någon för att kunna känna riktig lycka hos sig själv. Att sprida hat gör än bara stressad och förvirrad.
Och lär dig älska dig själv annars kommer inte någon annan att älska dig heller!

Ibland glömmer man att ta vara på det fina för man nöjer sig inte, utan man vill bara ha mer och mer. Nu tycker jag du ska stanna upp och tänka efter hur bra du egentligen har det?

Nu ska jag checka desperate housewives och nana i min säng, puss!


Kommentarer
Postat av: Anonym

bra skrivet!

2010-12-08 @ 16:26:55
Postat av: Marie

att man bara ser dom äkta när det verkligen gäller är så sant! Vis tjej du är ! :)

2010-12-08 @ 16:30:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
emmapaananen -